8107339487713063
recent
أخبار ساخنة

ما هو السر وراء خوارزميات و تخمين كروت الشحن و ازاى مبنعرفش نخمنها

الخط
سر ارقام كروت الشحن ادخلوا , رصيد مجاني طريقة تخمين كروت الشحن بأستخدام الاله , كيفية تخمين اكواد كروت شحن (باستخدام الآلة حاسبة ) , اكواد كروت شحن مجاناا من موبينيل واتصالات وفودافون , برنامج تخمين ارقام كروت الشحن برنامج صانع , شرح برنامج حصرى لكسر شفرات كروت الشحن , نقاش حول الخوازميات المستعملة في بطاقات شحن الهواتف

تخمين كروت الشحن 

اخواتى و احبائى متابعين مدونة أردرويد الكرام كما اعتقد ان هذا السؤال قد خطر على 90% منا او ربما 100% من منا لم يحاول تخمين كارت شحن او قام بتجربه ارقام عشوائية لتوليد كارت شحن لكن بالطبع لم ينجح اذا هل قمت بسؤال نفسك لماذا لم تنجح كل هذه الطرق او كيف يتم تخمين ارقام كروت الشحن هى هى خوارزمات ام برامج ام حماية شكوك كثيرة ستقوم بإطلاقها اذا سنتعرف عن كل شئ حول هذا الموضوع ..

اشياء اخرى سوف تتعرف عليها من خلال قرائتك لهذا الموضوع و هى

تحميل برنامج سارق كروت الشحن اتصالات

ستتعرف اذا كان بالفعل يوجد تطبيق يقوم بتخمين كروت الشحن ام لا

هكر كروت الشحن

ايضا ستتعرف اذا كان يوجد طريقة لتهكير كروت الشحن

تحميل برنامج صانع كروت الشحن من ميديا فاير

ستتعرف اذا كان بالفعل يوجد تطبيق يقوم بتخمين كروت الشحن ام لا

سر ارقام كروت الشحن

سوف تتعرف على سر ارقام كروت الشحن من خلال هذا الموضوع

كيفية الحصول على كروت شحن مجانا

يمكنك قراءة الموضوع لكى تعرف اذا كان يوجد كروت شحن مجانية ام لا

برنامج توليد ارقام كروت الشحن 2017

ستتعرف اذا كان بالفعل يوجد برنامج يقوم بتوليد كروت الشحن ام لا

موقع تخمين ارقام كروت الشحن

اسف على الأطاله و كل هذه العنوانين لكن احببت ان اطرح عليكم هذه العناوين لأنه هذه الأسئلة قد تقوم بسؤال نفسك عليها و فى هذا الموضوع سوف نقوم بشرح تفصيلى حول كل هذه الأسئلة و اجابتها ..

خوارزميات كروت الشحن , تحميل برنامج سارق كروت الشحن اتصالات , هكر كروت الشحن , تحميل برنامج صانع كروت الشحن من ميديا فاير , سر ارقام كروت الشحن , كيفية الحصول على كروت شحن مجانا , برنامج توليد ارقام كروت الشحن 2017 , موقع تخمين ارقام كروت الشحن

بسم الله الرحمن الرحيم

محدش مننا مجربش يألف رقم لكارت شحن قبل كدة.. اعترف.. اعترف و محدش برضو عرف فى أي مرة من المرارير إنه يألف رقم و يطلع صح! طيب يا ترى إيه السبب فى الموضوع ده؟ هل شركات الموبايلات ذكية جدا للدرجة ولا إحنا اللي أغبياء زيادة عن اللزوم؟ 

الإجابة هى لا دا ولا دا 

انت عارف كروت الشحن اللي بتتكون من 14 رقم (فودافون و أورانج) ممكن يعملوا كروت بكام احتمال؟ الشركات دى ممكن تعمل 100,000,000,000,000 رقم مختلف للكروت! أيوة.. عندهم 100 تريليون احتمال و شركة كروتها 15 رقم زي اتصالات عندها 1,000,000,000,000,000 احتمال

اكثر من كوادريليون احتمال 

بالتالي صعب جدا جدا جدا جدا جدا جدا كمان مرة إنك تجمع عدد مكون من 14 أو 15 رقم و الرقم دا يصادف
رقم كارت شحن من اللي الشركة عملتهم قبل كدة! كمان لو افترضت إن كل مواطن مصري اشترى كارت شحن مرة واحدة فى حياته (و دا أقل من الواقع بكتير جدا)؛ هيبقى عندك 90 مليون رقم مثلا اتشحن قبل كدة؛ و لأن أغلب الناس اشتروا أكتر من كارت فى الكام سنة اللى فاتوا دول إذن هتلاقى إن نسبة كبيرة من الأرقام دى اتحطت فى كروت و اتشحنت قبل كدة؛ فتخيل الحظ الدكر يا مؤمن إنك ممكن تألف رقم و يطلع صح، بس يطلع رقم كارت مشحون قبل كدة! طيب هل الأرقام اللي بتلاقيها تحت الورقة اللي بتخدشها دى مرتبطة ببعضها بأي علاقة حسابية من أي نوع؟ الإجابة على سؤالك هي "لا و الله معرفش" انت بتزعق ليه يا عم؟ محدش يعرف، و محدش ينفع يعرف أصلا! 

طيب انت تعرف معنى إن الشركة يكون عندها Algorithm بتعمل بيها كروت الشحن، و الـAlgorithm دى تتسرب
لأي حد؟ تعرف الشركة ممكن تخسر كام مليار بسبب حركة زي دي؟! بس عموما يعنى الشركات دى بتعتمد على محركات توليد قيم عشوائية زي Java’s SecureRandom و الحاجات دى و معالجات ذكاء اصطناعي علشان تولد أرقام كروت الشحن عشوائيًا؛ و بالتالي تقريبا مفيش كائن حي يعرف القاعدة اللى بتتعمل عليها الأرقام دى، ولا نظام التسلسل بتاعها؛ و بكدة يبقوا بيطبقوا المثل اللى بيقول: "الحل الأمثل لتتغلب على قارئ أفكار هى أن تتصرف عشوائيا، دون أن تفكِّر فى أي شىء"

لذلك لو جبت أي عدد من كروت الشحن و حاولت تربطهم ببعض بأي علاقة جبرية أو منطقية
أو أي حاجة مش هتلاقي أي علاقة خالص! حتى لو اشتريت مجموعة كروت مع بعض استحالة تلاقى بينهم علاقة تسلسل أو أي حاجة من دى! أقول لك على حاجة كمان؟ أغلب الشركات زي Amazon مثلا، لما بتستقبل رقم كارت متفبرك بتفترض إن الكود دا محفوظ عند حد على الـCookies بتاعته و سهل يرجع بعد ما هم يعملوه و يدخله بكل سهولة؛ و بالتالي بتستبعده من القيم اللى سيرفراتهم بتولدها


خوارزميات كروت الشحن


الخوارزميات التى تعمل بها شركات الهواتف الذكية صعبة جدا فى تفكيك شفراتها و بالتالى صعب على اى شخص معرفة كيف يمكن من تخمين كارت شحن ..

اذا خلاصة الموضوع

- محدش بيعرف يولد أرقام كروت الشحن بسهولة، حتى موظفين شركات الاتصالات نفسهم المسئولين عن الكلام دا توليد الأرقام بيتم فى الغالب تبع خوارزميات معقدة بتتعمل عن طريق مولدات خاصة على أجهزة كمبيوتر خاصة بالموضوع دا بس!

- متزعلش لو معرفتش تألف رقم لكارت شحن و يطلع صح؛ لأن المفروض إنك متعرفش تألف رقم لكارت الشحن أصلا! 
- فى دول كتير لو تم ضبطك بتحاول تألف أرقام كروت شحن، بتتعاقب قانونيا بالسجن و الغرامة... زيك زي اللى بيسرق أي حاجة! فأنصحك بلاش 


إرسال تعليق

تذكر قوله تعالى
(( مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ )) ‏

الان يمكنك اضافة اي مقطع فيديو الى التعليقات وايضا اضافة الصور فقط ضع رابط الصور او مقطع الفيديو في التعليقات

آرائكم تسعدنا، لمتابعة التعليق حتى نرد عليك فقط ضع إشارة على إعلامي

نموذج الاتصال
الاسمبريد إلكترونيرسالة

تم اكتشاف مانع الأعلانات

من فضلك قم بتعطيل أداة مانع الأعلانات أدبلوك AdBlock من المتصفح للدخول لمدونة أردرويد أو يمكنك أستخدم متصفح أخر وشكرا لك :)

مدونة أردرويد تعتمد فقط على الأعلانات كمصدر لدخلها و هى لا تحتوى على اعلانات منبثقة او مزعجة لذلك نرجو منك تفهم الأمر بدون أنزعاج وشكرا لك :)

×